Nordcupen i motocross

Välkommen, Gäst
Vänligen Logga in eller Registrera.    Glömt ditt lösenord?

Regeländringar 2010?
(1 läser) (1) Gäst
Till sistaSida: 1
Rubrik: Regeländringar 2010?
Regeländringar 2010? 10 månader, 1 Vecka sedan  
Har du eller din klubb förslag på ändringar i Specialreglementet (SR) eller Nordcupsreglerna inför 2010?

För fram synpunkerna här!

En egen synpunkt:

En önskan från de flesta är väl att man inför transponderkrav även i Guldhjälm för att få snabbare/säkrare och enklare resultathantering - eller?
admin
Moderator
graphgraph
Medlem offline Klicka här för att se användarens profil
Logga in för att svara.

Sv:Regeländringar 2010? 10 månader sedan  
En önskan från de flesta är väl att man inför transponderkrav även i Guldhjälm för att få snabbare/säkrare och enklare resultathantering - eller?

Tycker inte jag. GH65 och 85 är lite att man får träna på att få tävla. Alla dyra prylar behöver inte ingå i alla klasser. Transponder borde man dessutom ta bort på motionsklassen - allt för att få fler deltagare.

Transpondersystemet är dessutom föråldrad och är inte så intresserad att köpa två transpondrar á 2400 styck till Tobias 7år och Elvira 9. Så jäkla svårt är det väl inte att föra en MX-matris (som man ändå gör på alla tävlingar, för backupens skull)
thomasx
Fresh Boarder
graphgraph
Logga in för att svara.

Sv:Regeländringar 2010? 10 månader sedan  
Som utvecklingen har varit med extremt kompakta tävlingsdagar + dränering på folk som är rutinerade varvräknare så är det tyvärr mycket svårt att fortsätta med detta upplägg utan transpondersystem.

Ett alternativ är ju då att man plockar bort Guldhjälmarna ur Nordcupsserien och låter de "träna på att tävla" i egna tävlingsserier. Det blir lite knasigt då den för arrangörerna jobbigaste klassen är den minsta klassen.

Påståendet att det är dyrt är inte riktigt relevant eftersom det finns begagnade transpondrar som man kan köpa och använda och sedan, när man lägger av, kan sälja för i princip samma pengar. Har man två tävlande i olika klasser kan man dessutom köra med samma transponder - det är inte några problem. Gäller bara att komma ihåg att flytta den :-)
admin
Moderator
graphgraph
Logga in för att svara.

Sv:Regeländringar 2010? 9 månader, 3 veckor sedan  
Jag tror som admin säger från nu arrangörklubbs syn på saken så är det bara så att vi nog måste införa transponder på även gh.
Det bör ju inte vara ngr problem då det även går att låna av ngn ex vis motion el dylikt.
Om man bara vill prova på.
Jag personligen tycker att ta upp kostnad som orsak är inte relevant i en sport som denna även om kostnaden "bara" är 1500 för en beggad.
alternativet är ju att klubbar inte arrangerar gh tävling framförallt i nordcupen.
Det tappar vi nog ännu mer på + att gh förarna tappar det sociala med att få vara tillsammans med sina "idoler".

Vissa kostnader är ju självklara inom alla idrotter och det är det väl inom denna också.
Crille
Fresh Boarder
graphgraph
Logga in för att svara.

Sv:Regeländringar 2010? 9 månader, 3 veckor sedan  
Arrangörerna av MX-tävlingar i Luleå MS håller med mig i mitt inlägg ovan. Så då vet ni LMS åsikt!
thomasx
Fresh Boarder
graphgraph
Logga in för att svara.

Till börjanSida: 1

Sponsorer

Lindroths4 xriderlogo BANNER_SPORRONGannons